Izaugsme, Vadīt | Viesturs Roziņš, www-bigstockphoto.com

Korporatīvās ballītes – ko izvēlēties šogad?

Tuvojoties siltākajiem gada mēnešiem, kā lāči no ziemas miega mostas arī darba ļaudis, kuri sāk aizvien vairāk kalt nerātnus plānus, kā pavadīt skaisto laiku ārpus biroja, kabineta, auditorijas un kā nomainīt spiedošo jostu vai korseti pret plandošu kleitu vai t-kreklu. Tomēr ne vienmēr šos spriganos ļaudis, kas no biroja gatavi mesties dabā kā govis laidarā, ir tik viegli saganīt un vēl jo vairāk noorganizēt vietu, kas būtu pa prātam visiem. Lai noskaidrotu, kādas šogad ir modes tendences korporatīvajiem pasākumiem, aptaujājām ekspertus, kas dalījās ar mums savās sajūtās.

Pasākumu aģentūras – zelta zivtiņas, kas izpildīs uzņēmuma vēlmes

Tā kā vairākos sektoros korporatīvie pasākumi un darba sesijas tik tiešām ir bieža un izplatīta parādība, gan Latvijā, gan pasaulē aktīvi strādā dažnedažādas svētku un pasākumu aģentūras, kuras cauru gadu plāno ballītes darba kolektīviem. Kā stāsta aģentūras “Stella Nova” radošais direktors Ģirts Avots, kurš korporatīvos pasākumus organizē jau 13 gadus, korporatīvos pasākumus var iedalīt divās lielās grupās – uzņēmuma klientiem un uzņēmuma darbiniekiem. Tālāk viss atkarīgs no tā, kāds mērķis ir jāpanāk. Tas ir vairāku sastāvdaļu kopums – dalībnieku skaits, būs vai nebūs nakšņošana, aktivitāšu nodrošināšanai nepieciešamo telpu pieejamība un izvēlētā tematika. Korporatīvie pasākumi, kuros iekļaujas arī ballītes, ir mārketinga un personālvadības instrumenti, lai sasniegtu pēc iespējas labākus uzņēmuma izvirzītos mērķus. Klientiem un sadarbības partneriem, galvenokārt, tas ir lojalitātes uzturēšanai, darbiniekiem – komandas stiprināšana caur atpūtu un pozitīvām emocijām.

Ģirts stāsta, ka vairāk ballējas biroja darbinieki, tā saucamās “baltās apkaklītes”. Katrs uzņēmums vēlas, lai pasākumu aģentūra izstrādā unikālu, tikai šim notikumam radītu radošo konceptu, līdz ar to ir grūti spriest par vispārējās modes tendencēm. Korporatīvajiem pasākumiem drīzāk ir sezonalitāte, sporta aktivitātes vasarā un balles ziemā.

Daba nekad nepievils!

Pasākumu producente un pieredzējusī ballīšu organizatore Gundega Skudriņa, kuras radošā apvienības “Skudras metropole” darbības lauks aptver dažādas gastronomiskas performances un savdabīgas vakariņas, atklāj, ka korporatīvajā segmentā šogad jūtami “pārmaiņu vēji”. Viņa stāsta, ka tiek meklētas aizvien jaunas formas, kas pielāgotas katra darba kolektīva vēlmēm un iespējām – tāpēc viena recepte noteikti neder visiem.

Gundega atklāj, ka uzvarētāji ir uzņēmumi, kas piedāvā oriģinālas un neparastas idejas – piemēram, ļoti ekstravagants un lielisks ir festivāls “Ezera skaņas” uz Kāla ezera. Aktīvā pasākumu organizatore ir novērojusi, ka darba kolektīvu vidū šobrīd ir ļoti populāra dabas tēma – pasākumi mežā, pie jūras, parkā, ābeļdārzā vai pat kumelīšu laukā – izsauc darbinieku gaviles un prieku.

Kultūras un sporta piedāvājums ir plašs

Komunikācijas aģentūras “Edelman Affilate” pasākumu producente Sintija Zīriņa uzsver, ka pasākuma plānošanā nozīme ir uzņēmuma lielumam – ja svinības ir mazam kolektīvam, kur svarīgi vienlaikus gan padarboties, gan aprunāties – tad pasākuma formas izvēles amplitūda var būt, sākot no teātra apmeklējuma, kulinārijas meistarklases vai golfa spēles, līdz pat ļoti aktīvai atpūtai ar laivām, velosipēdiem, motorizētajiem un netradicionālajiem transporta līdzekļiem vai kādu no komandas sporta veidiem. Sintija atzīmē, ka mums Latvijā ir ļoti piesātināts kultūras pasākumu piedāvājums un atliek vien kritiski izvērtēt, kas kolektīvam sniegtu lielāku pievienoto vērtību. Tāpat ar sportiskām izklaidēm – pēdējā laikā aktīvāks kļuvis dažādu Latvijas vietu atklāšanas ekspedīciju piedāvājums.  Uzņēmumi ir sākuši ieklausīties rekomendācijās un veidot izklaides pasākumus ar izglītojošiem elementiem. Piemēram, vakariņas caurvij spēles ar uzdevumiem.

Runājot par atšķirībām no iepriekšējiem gadiem, Sintija iezīmē, ka tematiski dažkārt iespējams izmantot globālās vai vietājās aktualitātes, piemēram ja, pērnais gads bija Raiņa un Aspazijas zīmē, tad šogad tās varētu būt Olimpiskās spēles.

Viņa arī piemin, ka tehnoloģiski ar katru gadu rodas jaunas iespējas, piemēram, vairāk var integrēt digitālo vidi – aplikācijas, QR kodus, virtuālās realitātes brilles, kinētiskās tehnoloģijas u.tml.

 

“Šokolādes strūklaka” nav katra uzņēmuma sapnis

Vizualizāciju un tehnoloģiju uzņēmuma “Skatskat.lv” projektu vadītāja Ance Mežgaile pastāsta, ka vismaz divas reizes gadā cenšas visu komandu saorganizēt kādam “team building” pasākumam.

Viņasprāt, pats svarīgākais ir atrast tādu vidi un formātu, lai pasākuma laikā kolēģiem būtu problemātiski ieslīgt sarunās par darbu. Lai izbaudītu “day off”, jādara kaut kas aktīvs, kas piespiež domāt par procesu. Ja korporatīvā ballīte būs restorānā, tā nebūs ballīte, bet tāda pati iknedēļas sapulce, tikai pie cita galda – ar citām “karbonādēm”.

Runājot par tendencēm, “skatskat.lv” pārstāve stāsta, ka vieniem tā ir īrēta pils ar Lauri Reiniku, citiem ballīte Vecrīgā.
Tendence šobrīd ir, organizējot pasākumu, prioritāri necensties pārspēt kaimiņu, draugu vai partneri. Novēroju, ka beidzot vairāk tiek domāts par to, kā darbinieki tiešām vēlas pavadīt laiku, nevis kā tas izskatīsies no malas sociālo tīklu publikācijās. Kādu laiku korporatīvo pasākumu organizētāji domāja, ka šokolādes strūklaka ir katras kompānijas sapnis, tagad “šokolādi” aizstāj laivu braucieni un kopīga sēņošana.

Atstāj komentāru

Tavs e-pasts nebūs pieejams publiski.

Aizpildi kontaktinformāciju šeit:

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

+

Monday.lv esam radījuši tev!

Ja tev tas patīk, pievienojies mūsu atbalstītājiem!