Izaugsme, Start-up Woolings - stāsts par sapni un par siltām kājām | Monday, publicitātes foto

Woolings – stāsts par sapni un siltām kājām

Marijas Vlasovas radītais apavu zīmols Woolings šajā novembrī svinēs jau piecu gadu jubileju. Pa šo laiku Marija ne vien ir izstrādājusi sarežģīto apavu veidošanas tehnoloģiju un eksperimentējusi ar materiāliem, bet arī iekarojusi modes mīļotāju sirdis.Turklāt ar unikālajām zīmola Woolings voiloka kurpēm un zābakiem viņa paguvusi sajūsmināt pat leģendāro modes mākslinieci Vivjenu Vestvudu. Kas ir Woolings noslēpums un kādi ir uzņēmuma nākotnes plāni – par to Monday saruna ar Mariju Vlasovu.

Foto no personīgā arhīva

Foto no personīgā arhīva

Kā Tev radās ideja par savu apavu biznesu, un kādēļ Tu izvēlējāties radīt tieši voiloka apavus?

Ideja par Woolings man radās, kad biju devusies uz Londonu tieši ar tādu mērķi – izlemt, ar ko vēlos nodarboties. Man bija pieredze modes jomā, taču es zināju, ka negribu radīt apģērbu. Londonā ievēroju, ka cilvēki kā apavus pārsvarā izvēlas Crocs vai Ugg zīmolu radītos, tapec man radās ideja apvienot to abu labākās īpašības – vieni pasargā kājas no samirkšanas, bet otrie ir silti… Nozīmīgi, radot apavus, man bija tas, lai netiek nogalināti dzīvnieki, tādēļ  kā pamatizejmateriālu izvēlējos filcu. Es jau sen biju izpētījusi tirgu un sapratu, ka labākā ir vilna no Austrālijas. Turklāt Austrālijas vilnu var iegātādies Vācijā, kur tā ir visaugstākās kvalitātes, bet tajā pat laikā arī visdārgākā, taču tas izvēli nemaina, jo mana prioritāte ir augsta kvalitāte.

 

Woolings apavi tiek radīti, un kāpēc tie ir tik unikāli?

Kad es stāstīju, ka vēlos uzsākt apavu biznesu, man visi apkārt teica, ka tas ir neiespējami. Visgrūtāk bija atrast risinājumu apavu zolēm, taču beigās tomēr atklājām tehnoloģiju, kādā padarīt apavus mitrumizturīgus. Proti, kurpju un zābaku zoles tiek kausētas un vulkanizētas tieši uz katra apavu pāra – līdzīgi tiek ražoti visi gumijas zābaki, tā padarot tos mitrumizturīgus. Man ir vēl idejas par dažādām apavu apdares metodēm, taču tas šobrīd ir ļoti sarežģīti un dārgi, tādēļ šobrīd nav iespējams. Taču man patīk eksperimentēt.

 

Cik ilgs laiks pagāja no brīža, kad radās ideja līdz pirmajam valkājamajam apavu pārim?

No idejas līdz pirmajiem Woolings apaviem pagāja gads, taču līdz vēlamās tehnoloģijas sasniegšanai – trīs gadi. Taču mēs turpinām nepārtraukti attīstīties un domāt uz priekšu. Mēs neesam liela komanda, cilvēki, kas pie mums strādā ir freelance statusā, taču man ir brīnišķīga kolēģe un draudzene Michelle, kura man palīdz izdarīt tās lietas, kas man pašai sagādā mazāku baudu. Tāpat mums ir trīs meistari, kas paveic visu produktu radīšanas darbu. Sākumā mēs iztikām tikai ar saviem spēkiem un ieguldījumiem, bet esam izlēmuši novest produktus līdz noteiktam līmenim un meklēt investoru. Taču ne tik daudz finansiālu investoru, kā enerģiisku un radošu cilvēku. Varbūt jau līdz Woolings jubilejai 5. novembrī mēs jau viņu būsim atraduši.

 

Woolings apavi tiek tirgoti vairākos interneta veikalos un 3 veikalos dažādās valstīs. Kā Tu izvēlies tirgu, kurā piedāvāt produkciju?

Lai gan Woolings apavi tiek tirgoti ne vien mūsu interneta veikalā, bet arī citur, mūsu mērķis tomēr ir palielināt pārdošanas apjomu tieši caur mūsu tiešsaistes veikalu www.woolings.com. Pieredze rāda, ka tas ir ne vien ērtāk, ātrāk un izdevīgāk, bet arī klientam ērtāk, jo visos apavu izvēles un iegādes  posmos klients  piedalās pats.

 

Vai, Tavuprāt, Woolings pasaulē ir daudz konkurentu?

Es domāju, ka mums nav daudz konkurentu, jo ir diezgan sarežģīti atrast apavus, kas ir veidoti no kvalitatīviem materiāliem un nenogalinot dzīvniekus, turklāt ikviens var izveidot sev apavu pāri individuāli, atbilstoši izmēram un savam stilam, lai varētu baudīt komfortu jebkurā gadalaikā un atrašanās vietā. Jāpiebilst, ka pateicoties materiāliem, Woolings apavus var valkāt no -25 līdz pat + 20 grādu temperatūrā. Turklāt katrs Woolings apavu pāris ir meistara ar rokām radīts, tāpēc domāju, ka konkurentu mums ir ļoti maz.

 

Kādas bija lielākās grūtības, ar ko saskāries, veidojot zīmolu un īstenojot ideju?

Sarežģītākais Woolings attīstības procesā bija atrast vislabāko un atbilstošāko  tehnoloģiju, lai sasniegtu vēlamo rezultātu, kā arī atrast meistarus, kas varētu un gribētu šādā tehnikā strādāt. Domāju, ja tie būtu parasti ikdienas apavi, mums būtu klājies daudz vieglāk. Taču visgrūtākais Woolings radīšanas procesā bija  saprast, ko es pati gribu. Mēs esam mēģinājuši dažādas iespējas – izstādes, sadarbību ar veikaliem, online tirdzniecību, pat Kalnciema kvartāla tirdziņu, un katrs no šiem tirdzniecības veidiem ir citāds. Tāpēc, kā jau minēju, pārdošana tiešsaistē šobrīd ir tas, ko esam atzinuši par visērtāko esam. Tā mēs vislabāk varam komunicēt ar klientiem, turklāt šādi reizēm klienti mums sniedz kādu ļoti labu padomu.

 

Kādi ir Woolings nākotnes plāni?

Mēs šobrīd strādājam pie prezentācijas Woolings masveida ražošanas līnijai, kas būs demokrātiskāka, jo galējā apavu cena būs robežās no 90 – 140 EUR. Patiesībā mēs šobrīd meklējam uzņēmumu vai cilvēku, kurš būtu ieinteresēts turpināt un attīstīt šo ideju tālāk. Tas pat varētu būt atsevišķs uzņēmums, varbūt pat nesaistīts ar Woolings. Taču mūsu apavus mēs vēlamies arvien uzlabot un attīstīt tos tā, lai tie būtu vismīļākie apavi ne vien mums pašiem, bet arī citiem.

Leģendārā modes māksliniece Vivjena Vestuda Woolings apavos

Leģendārā modes māksliniece Vivjena Vestuda Woolings apavos

 

 

 

2 Komentāri

  1. Ija Ašaka
    25/11/2019 10:00 | Saite

    Labdien!

    Ļoti iepatikās Jūsu darinātie zābaciņi, tādēļ gribētu zināt. kur un par kādām cenām būtu iespējams iegādāties. Būšu ļoti pateicīga par sniegto atbildi.

  2. Vārds
    01/10/2014 14:24 | Saite

    Raksti savu komentāru šeit ..

Atstāj komentāru

Tavs e-pasts nebūs pieejams publiski.

Aizpildi kontaktinformāciju šeit:

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

+

Monday.lv esam radījuši tev!

Ja tev tas patīk, pievienojies mūsu atbalstītājiem!