Iedvesmai, Pauze Pirmdienas padomi - darbaholisma mazināšanai | Monday

Pirmdienas padomi – darbaholisma mazināšanai

Vai zini, kas tu esi – cilvēks, kas tendēts pārstrādāties vai tomēr īsta darbaholiķe? Tos, kuri pārstrādājas, stimulē materiālie labumi, piemēram, samaksa par virsstundām, bailes tikt atlaistai vai bailes no vadības. Savukārt darbaholiķi vada iekšējie motivatori – personiskie sasniegumi un vajadzība realizēt “neiespējamās misijas”.

Kad kārtējo reizi paliec pēc darba ilgāk, kad nododies darbam brīvdienās, atbildi pavisam godīgi uz šiem četriem jautājumiem. Ir tikai viens atbilžu variants “piekrītu”:

*“Man bija tas jāizdara, un es to izdarīju”

*“Es jau zināju, ka es varu izdarīt tik labi, un man bija taisnība”

*“Manam vadītājam/uzņēmumam tas patiešām bija nepieciešams. Cilvēki  būs apmierināti.”

*“Papildus samaksa, algas paaugstinājums, iespēja saglabāt šo darbu (netikt atlaistai) man patiešam ir ļoti svarīga.”

Ja ar „piekrītu” tu atbildi uz pirmajiem diviem jautājumiem – tātad esi darbaholiķe, ja uz pēdējiem diviem – tad drīzāk esi tendēta uz pārstrādāšanos. No darbaholisma ir grūti atteikties, jo darbaholiķi patiesi izbauda savu darbu, mīl sasniegumus un visbiežāk darbu liek visaugstāk savā prioritāšu skalā. Turklāt darbaholisms bieži vien signalizē par vēlmi no kaut kā aizbēgt, piemēram, no attiecībām vai vientulības, līdz ar to nav iespējams atrisināt šo problēmu, vispirms neatrisinot daudz dziļāko pamatcēloni. Taču šoreiz ne par to.

Kā mazināt atkarību no darba

*Izvērtē darbus pēc svarīguma un atsakies no jauniem, ja vēl daudz nepadarīto. Perfekcionistes ir tendētas uz detaļām un bieži vien pazaudē visa laukuma sajūtu. Tāpēc veidojot svarīgo darbu sarakstu, pievieno klāt čeklistu – kuri mazie darbiņi veido lielo darbu un ko nozīmē pabeigts projekts, darbs.

*Uzraksti labās obligātās apņemšanās un pielīmē tās darbā pie sienas vai datora ekrāna. Ko tu noteikti nedrīksti izlaist šonedēļ – piemēram, vakariņu pagatavošana un maltīte kopā ar ģimeni, jogas treniņi, vakara pasaka mazajam bērnam, pusdienas ārpus biroja. Piemēram, Facebook izpilddirektore Šerila Sandberga vienmēr biroju atstāj tieši 17.30, lai paspētu izņemt bērnu no bērnudārza un pagatavot vakariņas gimenei. Un vislabāk šo padomu palīdzēs izpildīt, ja savā datorā instalēsi programmu, kas noteiktā laikā pati automātiski uzsāk visu dokumentu saglabāšanu un datora aizvēršanu.

* Nopērc dārga sporta kluba abonementu ar mēneša termiņu. Un pērc to, kurš paredz noteiktu skaitu nodarbību mēnesi – tev būs jāizšķiras, vai nu zaudēt naudu, vai apmeklēt visas nopirktās nodarbības. Tas piespiedīs ne tikai tavu investīciju cītīgi atpelnīt, bet ar laiku izveidosies par veselīgu rituālu.

* Nopērc un lieto soļu mērītāju. Izvirzi mērķi sasniegt 10 tūkstošus soļu dienā. Piecelies, uzvelc to un lieto visas dienas garumā. Pārbaudi to arī to darba laikā. Un ja redzi, ka tev vēl tikai 7000 soļi, novērtē, cik darbu tev atlicis un kuri ir patiesi svarīgi, un paliec uzticīga apņēmībai sasniegt mērķi. Tas tev ne vien palīdzēs atcerēties par atraušanos no darba, lai veiktu šo treniņu, bet arī nostiprinās veselību. Sāc ar pirmo soli – nopērc to!

Pirmdienas padomi - darbaholisma mazināšanai

*Nolaidies no saviem augstumiem un lūdz palīdzību izdarīt darbu. Lūdz arī padomu vai meklē mentoru, kas tev palīdzētu tikt galā ar savu apsētību ar darbu.

*Novāc visus elektroniskos gadžetus maltīšu laikā, neņem gultā līdzi datoru un mobilo telefonu. Brīvdienās pamēģini “atteikties” no e-pastu pārbaudes

Atstāj komentāru

Tavs e-pasts nebūs pieejams publiski.

Aizpildi kontaktinformāciju šeit:

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

+

Monday.lv esam radījuši tev!

Ja tev tas patīk, pievienojies mūsu atbalstītājiem!