Izaugsme, Promo Kā tikt pamanītai lielā uzņēmumā | Monday Pārsla Baško. Foto no personiskā arhīva.

Kā tikt pamanītai lielā uzņēmumā

Tu strādā lielā uzņēmumā. Lai gan darbs tev patīk un tu to dari labi, dažbrīd jūties kā sīka skrūvīte, kuru ne pamana, ne novērtē.

Kā panākt, lai tevi ievēro? Kā tikt uz augšu? 

 

Aldara personāldaļas vadītāja Pārsla Baško vislabāk zina noslēpumus, kā kļūt redzamam un novērtētam tik lielā kolektīvā.

 

A/S Aldaris septiņās nodaļās strādā vairāk kā 300 darbinieku. Šajā uzņēmumā no krāvēja par kļūt par reģionālo tirdzniecības pārstāvi un no lietvedes – par zīmolu vadītāju. Aldara personāldaļas vadītāja Pārsla Baško vislabāk zina noslēpumus, kā kļūt redzamam un novērtētam tik lielā kolektīvā.

Ko tu vari dod uzņēmuma izaugsmē? Nav liela māksla sūdzēties par nepilnībām, toties ir liela atbildība ikdienā domāt un darboties tā, lai varētu padarīt savu uzņēmumu labāku. Un to ir viegli pamanīt, vai darbinieks sev uzdot šo jautājumu: “Ko es varu dod uzņēmumam, nevis tikai – ko uzņēmums var dod man”. Vai esmu šeit tikai tādēļ, lai noteiktās dienās saņemtu algu, lai piepildītu savas ambīcijas, vai tomēr tāpēc, ka šis uzņēmums var kļūt par nozīmīgu manas dzīves sastāvdaļu. Mēs, protams, esam par visām nupat nosauktajām motivācijām, tomēr visaugstāk vērtējam, ja darbinieks sevi redz kā daļu no uzņēmuma. Kas nozīmē – darbinieks sadarbojas, nevis pretdarbojas; iesaistās, nevis norobežojas, ar savu darbu un attieksmi pierādot, ka viņš ir kā vairāk vērts.

Izrādi iniciatīvu un negaidi, ka par katru papildus darbu saņemsi atalgojumu. Kad Aldaris pievienojās Carlsberg grupai, mūsu uzņēmums ieguva jaunas vērtības. Lai tās labāk iedzīvinātu ikdienā, mēs piedāvājām darbiniekiem pieteikties par brīvprātīgajiem un kļūt par vērtību vēstnešiem. Vērtību vēstneši bija no dažādām uzņēmuma nodaļām, un viņu misija bija gada garumā paralēli tiešajiem darba pienākumiem iedzīvināt vērtības visu savas nodaļas darbinieku ikdienā. Brīvprātīgie kļuva redzami – viņi aktīvi piedalījās grupu sanāksmēs, tulkoja vērtības savai nodaļai saprotamā valodā un uzvedības piemēros. Viens no vērtību vēstnešiem, kāds noliktavas strādnieks, izteica izcilu priekšlikumu, kādā veidā tādu vērtību kā “klientu vajadzības” padarīt saprotamu pat no klientiem vistālāk esošajam krāvējam. Un mēs to iedzīvinājām – katram jaunam darbiniekam viena diena ir jāpavada kopā ar mūsu darbinieku, kurš strādā tuvu pie klienta, piemēram, braucot līdzi tirdzniecības speciālistiem un pārstāvjiem uz veikaliem.

Nāc ar savu risinājumu! Neej pie sava vadītāja ar pliku paziņojumu, ka uzņēmumam ir problēma. Uzņemies iniciatīvu un piedāvā, kā to atrisināt! Vai arī – kā kaut ko uzlabot, piemēram, padarīt procesu lietotājam ērtāku. Labs piemērs mums ir meitene, kas šobrīd strādā mārketingā par zīmolu Tuborg, Carlsberg vadītāju. Pirms septiņiem gadiem viņa Aldarī sāka darbu kā lietvede un tika pamanīta, jo nāca klājā ar dažādām iniciatīvām, kā ietaupīt kolēģu laiku un pūles noteiktā darba procesa posmā. Viņa auga pamazām, bet katrā savā amatā saredzēja iespēju un centās ieviest pārmaiņas, kas uzlabotu uzņēmuma darbu.

Izveido labas attiecības ar kolēģiem. Aldarī ražošanā un loģistikā cilvēki strādā 20 un vairāk gadus, mārketingā un pārdošanā – septiņus gadus. Protams, tas ir arī darba saturs, kas notur cilvēkus tik ilgi, bet liela nozīme ir arī spējai veidot labas attiecības ar kolēģiem un uzturēt pozitīvu gaisotni.

Mācies. Svarīgākais ir nevis tavas iegūtās prasmes, bet vēlēšanās mācīties un profesionāli augt. Mēs Aldarī cenšamies darbiniekus iesaistīt ar tiešo darbu nesaistītos pienākumos, lai dotu iespēju parādīt citas savas prasmes, ko ikdienas darbā varbūt pielietot nevar. Tas ļauj arī izzināt pašam darbiniekam, vai viņš grib un var ko vairāk. Kāpēc jādomā ārpus rāmjiem, ja rāmjus var vienkārši laiku pa laikam novākt un ielikt sevi citās situācijās? Es to saucu par sava veida darba terapiju – izmēģināt savu varēšanu citos amatos, pienākumos, uzdevumos.

Nepalaid garām iespēju piedalīties darba pasākumos. Biznesā daudzi lēmumi tiekot pieņemti arī golfa laukumos. To pašu principu var attiecināt uz darba pasākumiem. Nepalaid garām iespēju būt kopā ar kolēģiem, interesēties par viņiem. Noteikti piedalies darba pasākumos, bet vēl labāk – piesakies tos organizēt! Tā esam ieraudzījuši dažu slēptu dimantu, kuram, kā izrādās, jāstrādā mārketingā vai pārdošanā, nevis administrācijā.

Izvēlies strādāt uzņēmumā ar sev tuvām vērtībām. Kāds no manis cienītiem vadītājiem reiz teica – darbinieks uzņēmumā strādā labi tikai tik ilgi, kamēr saskan viņa un uzņēmuma vērtības. Ja esi izteikts individuālists, neticu, ka tu ar patiku un ilgstoši varēsi strādāt tādā pozitīva stresa ritmā un komandas saķerē, kāds ir pārdošanas nodaļas darbs. Es ticu, ka katram darbiniekam ir sava vieta, kur viņš/viņa vislabāk var izpausties. Vadītājam ir jāpalīdz to ieraudzīt un iedrošināt. Mēs visaugstāk vērtējam tos darbiniekus, kuri jau kādu laiku pie mums ir pastrādājuši – tas liecina, ka mūsu vērtības saskan un mēs varam turpināt kopā jau pie nopietnākiem projektiem. Tāpēc, ja vien ir kāda vakance, vispirms darbinieku meklējam šeit, Aldarī.

Atstāj komentāru

Tavs e-pasts nebūs pieejams publiski.

Aizpildi kontaktinformāciju šeit:

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

+

Monday.lv esam radījuši tev!

Ja tev tas patīk, pievienojies mūsu atbalstītājiem!