Iedvesmai, Pauze Einšteins un aktrise vienā personā | Monday Sara Bleiklija Avots: www.flickr.com

Einšteins un aktrise vienā personā

Pasaules miljardieru sarakstā ir 104 sievietes. Lielākā daļa no viņām ir mantinieces vai atraitnes, un tādu kā Sāra Bleiklija tur nav daudz. Koriģējošās veļas karaliene savu biznesu sāka no nulles. Šobrīd viņai ir 42 gadi, un bizness tiek novērtēts ar apaļu miljardu.

            Veļa, kuras nav

            Cilvēki, kas pazīst Sāru Bleikliju tuvāk, apgalvo, ka viņā veiksmīgi apvienojies Einšteins un komēdiju aktrise. Visu, ko viņa spēja izgudrot tikpat atjautīgi kā Einšteins, viņa pati prata spilgti un drosmīgi noreklamēt, nebaidoties likties ne smieklīga, ne traka. Viņas ceļš biznesā lieliski apvienoja līdz sīkumiem izplānotu aprēķinu ar atraktivitāti un personiskumu.

            Pasaulē ir maz sieviešu, kuras būtu pilnībā apmierinātas ar savu augumu – to jau sen bija sapratuši koriģējošās veļas ražotāji un lieliski ar to pelnīja. Principā nav grūti izdomāt un saražot veļu, kas iespīlē augumu un padara to par pāris centimetriem slaidāku. Diemžēl šādai veļai gandrīz vienmēr ir nelāga blakne – tā rada miesā neglītus iespiedumus, rievas un izciļņus. Tas spēj sabojāt visperfektāko pieguļošo kleitu. Sāra Bleiklija radīja veļu, kuras galvenais efekts ir šķitumā, ka tās vispār nav. Ir tikai labs augums ar plastiskām formām. Tā radās Spanx.

            Galvenais – pareizais nosaukums!

            Vārds Spanks angļu valodā nozīmē pliķis, uzplikšķinājums. Sārai šis vārds iepatikās un viņa to izvēlējās savam veiksmes ražojumam. Vienīgi –ks nomainīja ar –x, jo kaut kur bija izlasījusi, ka neeksistējošiem vārdiem nosaukumos esot lielāks efekts. Šodien Spanx koriģējošās veļas tirgū ASV ir tas pats, kas Pampers autiņbiksīšu vai Kleenex papīra mutautiņu tirgū – zīmols identificējies ar preces veidu. Taču līdz tam bija tāls ceļš ejams.

            Sāra nāk no Floridas, jurista un mākslinieces meita – acīmredzot no šejienes intelekta un artistiskuma apvienojums. Jau bērnībā viņa mācēja nopelnīt savus pirmos dolārus – gan uzbūvējot spoku māju un ziņkārīgajiem prasot naudu par ieeju, gan arī palīdzot kaimiņiem dārzu uzkopšanā. 1990. gadā viņa (gan ne sevišķi likumīgi) sāka savu pirmo biznesu – par 8 dolāriem stundā pieskatīja un izklaidēja vietējās viesnīcas iemītnieku bērnus. Kas zina, varbūt ar laiku arī šis bizness viņai atnestu lielo naudu, taču Sāra sāka pārvilināt klientus no citām viesnīcām, sacēlās skandāls un bodīti aizklapēja ciet. Bet pirmā pieredze bija iegūta.

            Paldies zeķbiksēm

            Viņa iestājās universitātē, gribēja studēt jurisprudenci, bet tā arī nepabeidza. Papelnīja iztiku Disneja atrakciju parkā, caurām dienām piesprādzējot un atsprādzējot izklaides kārotājus. Pēc tam septiņus gadus nostrādāja biroja preču tirdzniecības kompānijā, kur sāka ar viszemāko un nepatīkamāko līmeni – apstaigāt birojus un piedāvāt preces. Lielākoties šādās situācijās cilvēki atšuj, un tā bija arī Sārai, tomēr tas deva absolūti neaizstājamu pieredzi – kā runāt ar cilvēkiem un kā panākt savu.

            Iespējams, tā jau tagad ir leģenda, taču Bleiklija stāsta, ka savu biznesu izdomāja nejauši. Proti, apstaigājot birojus, kājās pat karstajā Floridā un pat pie vieglu audumu kostīmiņiem obligāti bija jāvelk zeķbikses. Sāra ar skaudību skatījusies uz sievietēm, kas gājušas pa ielu vieglos tērpos un kailām kājām, tomēr arī ievērojusi, ka zem pieguļošākajām kleitām neglīti izspiežas biksīšu maliņu rievas. Zem viņas tērpa augums bija līdzens un gluds – efektu radīja zeķbikšu elastīgā augšdaļa. Rokā ir! – viņa nodomājusi un nolēmusi ražot elastīgu, bet praktiski neredzamu un nemanāmu koriģējošo veļu.

            Divus gadus viņa, strādājot biroja tehnikas firmā, paralēli sāka attīstīt savu biznesu. Viņai bija 5000 dolāru ietaupījumi, milzīga apņēmība un darbaspējas. Sāra pētīja elastīgos audumus, meklēja piegrieztnes, mēģināja dibināt kontaktus ar trikotāžas fabrikām. Gandrīz visas atteica, līdz viena tomēr piekrita pamēģināt. Lai ietaupītu vairākus tūkstošus dolāru juristu pakalpojumiem, viņa pati stādīja līgumus.

            Uzvaras

            Pirmā Spanx piekrita tirgot Neiman Marcus universālveikalu ķēde, pēc tam pievienojās arī prestižie Bloomingdale’s un Bergdorf Goodman. Tā jau bija uzvara. 2000. gadā Sāra beidzot aizgāja no algotā darba un pilnībā pievērsās biznesam, pareizāk sakot, tā mārketinga pusei. Viņa pati gāja uz veikaliem un sniedza savas produkcijas reklāmas seansus, nopirka laiku TV kanālā un tur to pati demonstrēja. Te nu vajadzēja visu viņas drosmi, atraktivitāti un humoru – galu galā viņa taču nebija anonīma modele, bet jau biznesa sieviete. Sāra nekautrējoties demonstrēja bildes, ļaujot salīdzināt savu siluetu pirms un pēc, proti, ar bez veļas un ar to. Tieši tas arī nostrādāja – cilvēki viņai noticēja. Liela uzvara bija mirklis, kad Spanx veļu uzvilka un starp savām iecienītajām lietām atzīmēja TV zvaigzne Opra Vinfrija. Sārai nācās steigā veidot savu mājas lapu, lai klienti varētu iepazīties ar produkciju un veikt pasūtījumus. Jau pirmā gada beigās kompānijas apgrozījums sasniedza 4 miljonus ASV dolāru. Kā redzam, pēc desmit gadiem jau ir pirmais miljards. Viņa pagaidām iztikusi bez kredītiem un aizņēmumiem.2008. gadā viņa apprecējās ar bijušo repa mūziķi, tagad investoru Džesu Icleru, viņiem ir trīs gadus vecs dēls.

            Spanx nu ir vairākas līnijas (piemēram, peldkostīmi), tās tirgo desmittūkstoš veikalos 40 pasaules valstīs. Spanx nav lēta produkcija, bet, kā saka Sāra – lētu produkciju mūsdienās spēj saražot katrs. Bet par tiešām labu mantu cilvēki gatavi maksāt. Beiklija nolēmusi apgūt Austrumu tirgu – tas nebūs viegli, jo tur pret savu augumu sievietes izturas brīvāk nekā Rietumos, tātad koriģējošajai veļai nāksies sevi pierādīt. Bet tas jau viņu, protams, nebiedē.

 

Sāras Beiklijas veiksmes principi:

*Biznesa idejai jānāk no reālās dzīves un vēl labāk – no personīgās pieredzes.

*Ja sākumā ir ļoti maz līdzekļu, var ietaupīt dažādās pozīcijās (mārketings, PR), bet tas prasa trīskāršu darbu pašai.

* Nebaidīties no „nē”. Viņai to teica tik daudz un bieži, ka viņa iemācījās to nedzirdēt un spītīgi turpināt savu ceļu.

* Kamēr iespējams, pelnīt līdzekļus algotā darbā un ieguldīt tos sava biznesā.

*Izmantot reklāmai savu tēlu un personiskumu, nebaidoties zaudēt respektablumu un izskatīties komiski.

*Nauda jāpelna ar azartu, ar prieku jātērē un ar vieglumu jāatdod. Pret naudu Sāra Beiklija vispār izturas filozofiski, uzskatot, ka naudas galvenā būtība – tā padara cilvēku par to, kas viņš patiešām ir – labi cilvēki kļūst vēl labāki, sliktie – sliktāki.

One Komentārs

  1. jcpenney
    12/12/2013 14:21 | Saite

    Sites of interest we have a link to… jcpenney http://www.purevolume.com//listeners/elbowmargin1

Atstāj komentāru

Tavs e-pasts nebūs pieejams publiski.

Aizpildi kontaktinformāciju šeit:

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

+

Monday.lv esam radījuši tev!

Ja tev tas patīk, pievienojies mūsu atbalstītājiem!